Prázdny košík Obsah košíka

Obchodné podmienky

 

OBCHODNÉ PODMIENKY

Nakupovanie tovaru na našej internetovej stránke môžu uskutočniť právnické aj fyzické osoby za predpokladu dodržania nižšie uvedených pravidiel.

Predávajúci a prevádzkovateľ internetového obchodu www.zlatnictvojj.sk je: Eugen Jambor, M. R. Štefánika 64/A, 036 01  Martin, tel.: 00421 4136273.

Objednávka

1.

Spotrebiteľ objednáva tovar od predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na www.zlatnictvojj.sk písomnou formou: e-mailom alebo telefonicky. Údaje uvedené v našom elektronickom obchode, ako napríklad dĺžka, váha a dodatočné údaje sú údaje vytvorené na základe údajov od  výrobcov a nemusia sa vždy zhodovať s reálnymi údajmi o tovare, napr. váha tovaru je uvedená brutto alebo netto, dĺžka a veľkosť je orientačná, rovnako ako odtieň kovu a doplnkov – kameňa, perly a i.

Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzatváraná na diaľku. Potvrdením objednávky kupujúci  schvaľuje obchodné podmienky predávajúceho.

2.

Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo /pre prípadné informovanie v čase komplikácií/, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, veľkosť, dĺžka, dátum vystavenia objednávky.

Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).

3.

Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom. Od tohto termínu je objednávka pre spotrebiteľa záväzná.

4.

Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v 1. deň kontaktovania predávajúceho so spotrebiteľom, t.j v deň, kedy sa overuje objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou. Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci spotrebiteľovi tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky.

 

I. Dodacie lehoty

1.

Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy produktov - tovarov rôzne. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi pri overovaní objednávky.

2.

Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru realizovaný v čo najkratšom termíne, obvykle od 7 do 30 dní od dátumu overenia objednávky.

 

 

II. Cena, platobné podmienky a prepravné

1.

Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod.. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.

2.

Spotrebiteľ uhrádza platbu v hotovosti osobne v predajni alebo dobierkou pri zasielaní Slovenskou poštou.

3.

Pri odovzdávaní produktu platí spotrebiteľ cenu uvedenú v internetovom obchode, kde sú zahrnuté všetky poplatky /poštové, poistné, dopravné/.

4.

Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám cez formulár objednávky  alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:


a) vlastnou dopravou

b) cez Slovenskú poštu.

 

 

III. Preberanie tovaru

1.

Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne priamo v predajni v Martine, ul. M. R. Štefánika č. 64/A, na adrese uvedenej na objednávke, alebo na Slovenskej pošte. 

2.

Pri preberaní tovaru je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú akceptované.

3.

Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k tovarom až uhradením plnej ceny za dobierku.

4.

Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.

 

IV. Odstúpenie od zmluvy

1.

Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou.

2.

Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru, spotrebiteľa a predávajúceho a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s tovarom do sídla predávajúceho v Martine, ul. M. R. Štefánika č. 64/A, na náklady a zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.  Tovar prosím posielajte v poistenej obálke, primerane zabalený a tým chránený proti poškodeniu. 

Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom musí spotrebiteľ odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru (doklad o nadobudnutí), ktorý obdržal pri jeho kúpe. Spotrebiteľ súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná spotrebiteľom.


Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia späť.

 

3.

Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, predávajúci prevezme tovar späť a do 15 – 30 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú za tovar, ktorý spotrebiteľ uhradil, vráti spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom späť.

4.

Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:

a) ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy /úprava tovaru – šperku/
 b) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu – šperku zhotoveného podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa alebo úprava určená osobitne pre jedného spotrebiteľa, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.

5.

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:

a) tovar sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať

b) zmenila sa cena dodávateľa tovaru

c) vystavená cena tovaru bola chybná.

 

V. Záruka a servis

1.

Vo všeobecnosti, pokiaľ nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na 24 mesiacov. Reklamovať je možné len produkt zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný doručiť reklamovaný produkt čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane  faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu s písomným popisom reklamácie. Pri uplatnení reklamácie sa spotrebiteľ riadi pravidlami predaja v kamennom obchode.

3.

Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením tovaru, chyby spôsobené nevhodný zaobchádzaním, bežným nosením a následným opotrebovaním tovaru, na zčernanie šperku a na roztrhnutie retiazky alebo náramku.  Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené nesprávnym zaobchádzaním /viď čl. VII. Dôležité upozornenie týchto obchodných podmienok/.

4.

V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný tovar vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie /viď bod č. 3. tohto článku/.

 

 

VI. Záverečné ustanovenia

1.

Predávajúci má právo podľa charakteru objednaného tovaru vyzvať spotrebiteľa k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na technicky a finančne náročnejší tovar). V týchto prípadoch bude spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup.

2.

Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.

3.

Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.

Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.


Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom.


Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.


Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.

4.

Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

 

VII. Dôležité upozornenie

Vážený zákazník. Na základe Vášho slobodného rozhodnutia ste si u nás zakúpili tovar z našej ponuky.  Doporučujeme Vám riadiť sa nasledujúcimi radami:

Šperky nenoste pri výkone ťažkých prác, v prašnom prostredí, s agresívnymi výparmi.

Šperky s kameňmi a perlami nenamáčajte vo vode a v saponátoch.  Nakúpte sa so šperkami v minerálnych prameňoch. Nekúpte sa ani v sladkej ani slanej vode. Nevystavujte ich vyšším teplotám.  Nenoste ich do kúpelne, postele a na cvičenie.  Každý produkt odkladajte jednotlivo, aby ste zabránili ich poškodenie, nie v igelitových obaloch. 

Šperky reagujú na rôzne chemické prostriedky sčernaním.  Zčernanie môže spôsobiť aj reakcia vzduchu a tela a agresívneho potu, citlivosť a alergia tela na  prímesi v zlate a striebre.

Neodkladajte šperky do blízkosti vecí obsahujúcich síru /guma, lepidlo, ortuť a iné/.  U plochých, lisovaných, pletených retiazok a náramkov sa vyvarujte ostrému ohybu a pred spaním ich vždy odkladajte. 

Zvýšenú pozornosť venujte aj šperkom odľahčeným /dutým/, ktoré Vám pri šetrnom zaobchádzaní poslúžia rovnako ako šperky z masívu.   U špeciálne upravovaných šperkov /napr. pieskovaním, matovaním – dochádza denným nosením k ošúchaniu, čo sa nepovažuje za chybu šperku. 

Šperky zo striebra sú vždy označené číslom rýdzosti napr. 925 a od váhy 3,00 gr. aj štátnym puncom, šperky zo zlata sú označené číslom rýdzosti napr. 585 a od váhy 0,50 gr. aj štátnym puncom.  Na šperky z drahých kovov poskytujeme záruku po dobu 24 mesiacov odo dňa predaja.

 

VIII.  Puncový úrad

Poslaním Puncového úradu, ako orgánu štátnej správy na úseku puncovníctva a skúšania drahých kovov, je chrániť oprávnené  záujmy tak občanov, ako aj výrobcov a obchodníkov s drahými kovmi. 

V zmysle uvedeného ustanovenia Puncový úrad:

-        vedie register výrobcov a obchodníkov s drahými kovmi,

-        vykonáva puncovú kontrolu,

-        vykonávať puncovú inšpekciu.

 

Zlatníctvo JJ je riadne registrovaný v zozname podnikateľov s drahými kovmi v SR, vedeného Puncovým úradom.

Všetok zlatý a strieborný tovar podlieha kontrole Puncového úradu. To znamená, že každý náš zlatý a strieborný tovar pred ponukou predaja prešiel kontrolou Puncového úradu.  Tovar je opuncovaný platnými puncovými značkami v európskej únii.

Puncový úrad má naviac možnosť vykonať fiktívne nákupy za účelom overenia rýdzosti zlata. Pre overenie navštívte oficiálne stránky Puncového úradu: www.puncurad.gov.sk.

 

 

Tieto Obchodné podmienky vstupujú do platnosti ...........................